close

justin-biber-purpose.jpg

 

 

 

[Verse1]
Ended up on a crossroad 在十字路口停下腳步
Try to figure out which way to go 到底該往哪走
It's like you're stuck on a treadmill 就像被困住跑步機一樣
Running in the same place 一直在同一個地方跑
You got your hazard lights on now 你看警示燈已亮
Hoping that somebody would slow down 希望有人能幫你停下腳步
Praying for a miracle 祈禱著奇蹟發生
Who'll show you grace? 有誰會給你慈悲?
Had a couple dollars and a quarter tank of gas 帶著幾個零錢和1/4滿的汽油
With a long journey ahead 前方有著一段很長的旅程等著我
Seen a truck pull over 看見有輛卡車停在路旁
God sent an angel to help you out 上天派一位天使來幫你度過難關
He gave you direction 祂給了你指引
Showed you how to read a map 教你怎麼了解人生
With a long journey ahead 前方有著一段很長的旅程等著我
Said it ain't over 說著 還不能放棄
Oh, even in the midst of doubt 噢 即使處於不知所措中

[Chorus]
Life is worth living 體驗人生
Life is worth living, so live another day 好好體驗人生 繼續活下去
The meaning of forgiveness 這就是寬容的意義
People make mistakes, doesn't mean you have to give in
人都會犯錯 並不代表著你就得放棄
Life is worth living again 再一次地體驗人生

[Verse2]
Relationship on a ski slope 面臨走下坡的情感
Avalanche comin' down slow 雪球越滾越大
Do we have enough time to salvage this love? 我們有足夠的時間拯救這份愛嗎?
Feels like a blizzard in April 感覺好像四月的暴風雪
'Cause my heart is just that cold 因為我的心就跟那一樣冰冷
Skating on thin ice 在極薄的冰上溜冰
But it's strong enough to hold us up 但那足以承受你我的重量
Seen her scream and holler 看見她大喊大叫
Put us both on blast 突然的強風
Tearing each other down 拆散了我們倆
When I thought it was over 當我以為已經結束時
God sent us an angel to help us out  上天派一位天使來幫助我們
He gave us direction, showed us how to make it last
祂給了我們指引 告訴我們如何度過
For that long journey ahead 前方那一段長長的旅程
Said it ain't ever over 說著 還不能放棄
Oh, even in the midst of doubt 噢 即使處於不知所措中

[Chorus]
Life is worth living 體驗人生
Life is worth living, so live another day 好好體驗人生 繼續活下去
The meaning of forgiveness 這就是寬容的意義
People make mistakes, doesn't mean you have to give in
人都會犯錯 並不代表著你就得放棄
Life is worth living again 再一次地體驗人生
Life is worth living again 再一次地體驗人生

[CD track 才有 Music Video沒這段]
What I'd give for my affection 我想用我的感情
Is a different perception 換取份不同的感覺
From what the world may see 從這能知道
They try to crucify me 他們想把我釘在十字架
I ain't perfect, won't deny 我不完美 我不否認
My reputation's on the line 我的名譽快不保了
So I'm working on a better me 所以我正努力做好自己

[Chorus]
Life is worth living 體驗人生
Life is worth living, so live another day 好好體驗人生 繼續活下去
The meaning of forgiveness 這就是寬容的意義
People make mistakes 人都會犯錯
Only God can judge me 只有老天能審判我
Life is worth living again 再一次地體驗人生
Another day  活下去
Life is worth living again 再一次地體驗人生

arrow
arrow
    文章標籤
    JUSTIN BIEBER Life Is Worth Living
    全站熱搜

    Hao 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()